fredag 21. januar 2011

♥ Norge ♥

På grunn av en del endringer i planene skal jeg nå være her i Antsirabe en stund fremover. Denne uken har jeg ikke gjort stort annet enn å ligge på sofaen på grunn av mage problemer. Og når man ligger inne på en sofa på Madagaskar, er det lett at tankene flyr på ting som foregår hjemme.

Savnet etter pølse i brød med ketchup, sennep, sprøstektløk og potetsalat, det var ikke akkurat den type mat jeg hadde trodd jeg skulle savne mest, men du verden! Det er det første jeg skal spise når jeg lander på Gardermoen! Og ikke minst hjemmelaget, nystekt grovbrød med brunost og iskald norsk melk. Jeg drukner i mitt eget sikkel her jeg sitter! For ikke å snakke om norsk freia melkesjokolade! Og smågodt! Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal utenfor Norges grenser på en god stund etter at jeg kommer hjem, men jeg tror nok jeg skal overleve en kjapp harrytur over grensen til Storlien, for å handle ti kilo smågodt! :-)

Men nok om mat. Selv om jeg i meg selv er et stort matvrak, savner jeg også andre ting. Som vinter! Iallfall nå når alle reiser rundt på telemark- samlinger og renn. Det er iallfall gøy å se at Norges morgendagens helter gjør det bra! :-) .. Stå på!! Jeg heier på dere!
Det å gå i stallen å sele opp hesten og deretter å ta seg en sledetur utover Nordvikstranda. En sparketur en kald vinterkveld nedover rabbene sammen med storesøster Margaret. Mimre mimre.. Bare det å ta seg en gåtur uten at en eneste person skal bry seg eller glo på deg som om du var fra en annen planet, det er et stort savn! Bare det å være sammen med dem man bryr seg om og er glad i. Familie, venner, dyr og kær!
Hjelp! Nå drømmer jeg meg langt bort her!
Forresten, jeg kommer kanskje hjem og feier norsk påske! Noe jeg håper virkelig går i oppfyllelse. Det hadde virkelig vært noe det! :-) .. Men jeg hopper ikke i taket før jeg vet billettene er i boks.

Andre ting jeg tenker på for tiden er hva jeg skal gjøre til høsten? Jeg aaaner ikke hva jeg har lyst til å studere, og jeg kjenner meg selv såpass godt nå, at jeg kommer til å bli fort skolelei om jeg hopper på noen studier bare for å studere. Samtidig blir jeg litt stresset om jeg skal ta meg to friår også. Så akkurat nå så ligger jeg her å drømmer om hva jeg virkelig har lyst til; Det er å jobbe i Geiranger fra juni til oktober, og når høsten kommer bosetter jeg meg på lemmen i Slettneset (Nordvikstranda) hvor jeg forhåpentligvis finner meg en annen jobb. Bare det å være hjemme, ta vare på dyra, ha naturen rundt seg, privatliv! Ååh, det høres så digg ut! Bare det å titte ut av vinduet og se dette! Bestefar som akkurat har vært ute og fisket, og deretter driver og pusler med sitt. (Det å ha et webcam som står hjemme er virkelig kjekt å ha når hjemmelengselen er stor. For plutselig ser man kjentfolk!) http://webcam.nordvikstranda.no/

Til bestemor og bestefar: Nå som jeg har reist rundt og dere har vært hjemme og passet dyra, kan vi godt bytte til høsten. Tenk for en mulighet, dere kan reise rundt som lykkelige pensjonister, mens jeg blir hjemme og tar vare på hus og dyr. Vær så snill og svar positivt på dette, for da blir jeg på Nordvik til høsten! :-D :-) <3 (Klarer nesten ikke å vente på kommentar fra deg, bestemor! :-) .. )

10 kommentarer:

  1. hei på deg,kommentar skal bli,dette var da etSPRELSK forslag,som nok må synke inn litt...Ser ikke helt for meg oss to som backpack turister..Får kommme tilbake til saken. Tror nok det blir litt kjedelig for deg åvære her en hel vinter,så du må nok finne på eteller annet.Håper du blir frisk snart igjen,hils L.KLEM til jenta mi.

    SvarSlett
  2. Hei igjen bestemor! Hehe, jeg må nesten le litt. Det var kanskje et litt sprelsk forslag men det om å bo på lemmen selv om dere er hjemme eller ei, er et stort ønske akkurat nå. Kan faktisk ikke tenke meg noe annet! Selv om jeg er fullstendig klar over at det kommer til å bli kjedelig til tider, så har jeg vennekretsen min og alt det der rundt meg. Håper dere kan være med videre på drømmen min. Hihi! :-)
    Lumme hilser så mye tilbake.
    Stor klem! <3

    SvarSlett
  3. Heihei Lisabeth :-D
    Du savna Norge ja :-P, eg vil til utlandet (varmt) eg :)
    Det er så kaldt her !, okei ikkje akkuratt no daa :):):):), dette er temperaturen : + 4, 1 grader :)), gleda me te du kjem hæm, da ska vi kos oss !! <33 :);), kl 5 ska e på arabisk gjeburstag !! :-D. E ska værra magedanser ;));));););););) kos å mykkju klæm frå Hanna ;);););):):):):-*♥

    SvarSlett
  4. Hei =)

    Har du lyst på et fri år, så ta deg et friår!! Det er ingen hastverk, man får ikke mer ut av et "feil studieår" som et år med masse frihet, og man kan gjøre det man vil =) (Folkehøyskole?? Telemarklinje? ) :)

    Kos deg videre! Håper magen blir bra og at det ikke er amøber!

    Klem klem!!!

    SvarSlett
  5. Tove Orkanger23.01.2011, 13:17

    kjære Lisabeth!Har fulgt med deg på bloggen din, og du og du ,tøft å være gammeltante!Dette blir ei opplevelse for livet, som du kan mimre over siden.Det ser ut som du takler alle utfordringer med glans.Håper du kommer deg hjem til påske, så du får prøve Telemarkskiene.Skal hilse fra Kjell og Asle. Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Hei Hanna! :-D
    Hehe, ja jeg savner Norge litt. Du får glede deg til sommeren når det blir godt og varmt. :-)
    Koselig at du skriver hvordan det er hjemme. Kjekt med litt oppdatering! :-)
    Ja jeg gleder meg jeg også. Da skal vi kose oss kjempe masse!!
    Oi, så kult. Håper du hadde en fin bursdagsfeiring og at dansingen gikk bra. Du var sikkert kjempe flink! :-D .. Håper du kan danse for meg når jeg kommer hjem.
    Stor klem fra Lisabeth <3

    Hei Miriam! :-)
    Ååh, tusen takk for støtten! Det er bra det er noen som støtter meg, så det setter jeg pris på! :-) .. Har tenkt tanken, men akkurat nå brenner jeg for et jobbår, for nå trenger jeg litt gryn. ;-P .. Takk for det! Kos deg videre med blankisen. Håper dere får snøen og kulda tilbake igjen. Jeg krysser fingrene for masse snø, slik at det fremdeles er nok snø til en topptur når jeg kommer hjem igjen. :-)
    Klems!

    Heisann gammeltante Tove! :-)
    Så koselig å få kommentar fra deg. Jeg har virkelig opplevd masse på kort tid, så masse at jeg ikke klarer å ta det til meg en gang. Så langt har ting gått bra, og jeg håper resten av oppholdet gjør det også. Med god støtte fra dere hjemmefra så blir utfordringene mye mindre. Håper virkelig å få en norsk påske slik at jeg kan få tatt noen telemarksvinger før vinteren er forbi. Hils så mye tilbake!
    Stor klem. :-)

    SvarSlett
  7. Hanna :):):):)23.01.2011, 20:46

    Hehee :):-), det kan jeg sikkert :):):), om vi bare husker kostymer så ;), har hørt at du er syk :( jeg var med farfar og farmor i dag skjønner du, og da sa han farfar at han har skypet me deg i dag :), de har fått seg kattunge, også lekte jeg og kattungen med et tau, og så hadde jeg tauet frammom kneet og da vøttu svitsj så satte han (monsemann :):):):))) klørne i kneet mitt.... Jeg begynnte å blø på kneet, men jeg skreik ikke :-DXD, det er kjedelig hjemme !!! :-O nå er klokken 20:40 og det er +4, 4 grader ute :):):)
    STOOOOR KLEM FRA HANNAAAAA !!! :-D:-D:-D Hadeeee <33 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Ps det er kjempefør oppi slalombakken, litt hart, det har regna !! :-D

    SvarSlett
  8. Hanna :):):):) Ijænn ;)23.01.2011, 20:49

    PS ha akkutat vårre i badekaret, no sitt e i onepiecen e fikk te jul :):):) ♥ ♥ Hade noo :):) <33

    SvarSlett
  9. Den hemsidan måste jag visa för pappa!! Han älskar att se vad det är för väder på Nordvik ;)

    SvarSlett
  10. Ja det må du gjøre. Da blir han sikkert glad skal du se! ;-)

    SvarSlett